De seks tjenester på kortområdet i Nnttbanken for privatmarkedet var Regionssperre for debetkort, Overføring fra kredittkort til konto, Nytt debetkort, Erstatte debetkort, Oversikt over kort og Søke om kredittkort. Det er en avansert arkitektur i SpareBank 1 Nettbank med en tjenestebuss som gjør tjenester tilgjengelig for alle kanaler: betjent (bank), selvbetjent på web (portal) og selvbetjent på mobile kanaler.
De to sentrale tjenester for tilrettelegging for selvbetjente prosesser for forretningsmarkedet var et Rettighetsregister og et system for elektronisk avtaleinngåelse, eAvtale.
Rettighetsregisteret tilrettelegger informasjon om roller og signaturregler i virksomheter fra Brønnøysundregisteret, samt muliggjør for sjekk av signaturrett. eAvtale muliggjør elektronisk avtaleinngåelse mellom banken og eksterne ved at et dokument blir godkjent med Bank ID og signert dokument lagres i et arkiv.
Kontakt med eksterne leverandører har vært sentralt i prosjektet. EDB, EnterCard og Nets har levert de sentrale applikasjoner som vi utviklet grensesnitt mot i nettbanken.