Modernisering av Folkeregisteret
Habberstads konsulent var innleid som programleder for modernisering av Folkeregisteret:
- Skatteetaten (SKD) startet i 2016 et prosjekt for å modernisere Folkeregisteret.
Habberstads konsulent hadde følgende ansvarsområder:
- Ivareta rollen som programleder for MF Helse Programmet.
- Bidra til at helse- og omsorgssektoren lykkes.
- Å være en enhetlig, sikker, digital produsent til det moderniserte Folkeregisteret (melding om fødsel og melding om dødsfall).
- Å være klar til å konsumere folkeregisteropplysninger fra det moderniserte Folkeregisteret når det gamle skrus av i tråd med Skattedirektoratets sine planer.
- Planlegge og gjennomføre sektorens programstyremøter i samarbeid med programeier.
- Planlegge og lede programkontor med oppfølging av de prosjektene som startes i programmet.
- Planlegge og sikre start av prosjekter som må til for å nå programmets mål i tråd med rammer og forutsetninger.
- Være kontaktperson ift samhandling med Skattedirektoratet (SKD) på området, og bidra til at samhandlingsmodell mellom SKD og helse- og omsorgssektoren fungerer best mulig.
- Bidra til forankring og gjennomføringskraft i sektoren.