Tjenestedesign
- digitalisering og ledelse |
- Tjenestedesign
Hvorfor tjenestedesign
Tjenestedesign byr på betydelig variasjon i form, omfang og kompleksitet. Tjenestedesign handler om å sette brukeren i sentrum, samtidig som du ivaretar forretningens behov. Våre rådgivere tar hensyn til menneskene, prosesser og organisasjonsstrukturer som vi kobler sammen, ofte ved hjelp av en brukerreise. Brukerreisen tar for seg brukerbehov og alt som interagerer med tjenesten som en helhet. Herfra kan vi designe løsninger som ivaretar behovene til brukerne, forretning og organisasjonen.
Tjenestedesign i Habberstad
Vår tilnærming innebærer en kontinuerlig prosess med innsamling av innsikt, testing av ideer og samarbeid med interessenter. Målet vårt er å skape brukervennlige og meningsfulle tjenester som møter brukernes faktiske behov og forventninger. Vi har kompetanse og erfaring fra ulike prosjekter, og vet hvordan du kan sikre forankring i hele organisasjonen. I tillegg hjelper vi med å sette tydelige mål, prioritere riktig og skape fremdrift mot ønsket resultat.
Noen grunner til hvorfor bruke tjenestedesign:
- Forbedre eksisterende løsning/tjeneste/prosess
- Utforske muligheter til å utvikle en helt ny tjeneste/løsning
- Utarbeide helhetlige løsninger ved å koble sammen organisasjon, mennesker og prosesser
- Skape felles problemforståelse og kunnskap om de involvertes behov
- Det er utfordringer å definere retning for det videre arbeidet
- Behov for en grundig brukerbehovsanalyse og organisasjonsforståelse, for å utforske ny løsningsdesign.
- Ved å jobbe med prototyping og testing på flere trinn, vil en oppdage utfordringer før implementering